Joggingrunda

Hade min första joggingrunda på väldigt länge och det kändes på konditionen kan jag säga. Jag skulle nog behöva en träningskompis för att få upp motivationen. De gick så himla bra när min syster fixade en stegtävling, dålig förkorare som man är, haha. Det är alltid roligt när man kan tväla mot någon annan... Nu lär det säkert gå flera veckor innan nästa joggingrunda : ( Om sanningen ska fram sprang jag nog för att jag inte skulle få så dåligt samvete ikväll när jag sitter där i soffan med chips, choklad och cola framdukat ; ) Går det någon bra film på tv förresten?



Nu kan alla se vilken mat mina katter får också : ) Den har stått där i hallen i flera dagar bara för att jag är för lat för att fylla på fodertunnan.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Men du kommer ju iaf ut och joggar, det är mer än vad jag gör. på sin höjd kan det väll bli en promenad, när man går runt och lyssnar på musik. men inte mer än så.



håller med om att det är lättare om man har någon annan. sen är nog min konduktion så dålig nu så jag vet inte hur långt man orkar springa, men 2 km borde man nog klara iaf (om det inte är så mycket uppförs backar eller branta nerförsbackar)



Bra jobbat!

2011-04-09 @ 15:31:10
Postat av: jimmy

Hejsvejs på dig Linda :)



Hoppas allt är bra med dig och att du hade en trevlig fredag!



Full träning ser jag, motivationen är viktigt punkt i träningen så en träningskamrat är alltid bra att ha vid sin sida,men vinnarinstinkt har du ser jag i texten :D bra jobbat haha!



Nu undrar du säkert vad jag babblar över haha men får väl berätta vad det är för clown som jag är ;)



Utb kock på Fransuells i Malmö och tjänstgör just nu som PT i Malmö

så jag har lite bagage i grunder i träning/kost vill säga ;)



Kosten är med viktig,men din kost verkar vara exemplarisk(ser gott ut!)

Handlar mycket om protein,fiber osv.. men viktigaste är byggnaden vill säga målet med träning om det är muskelbyggnad,allmän kondis eller vikt-upp/nergång men tycker du har en bra kropp så antar att det är allmänn kondis ;)

Men åter till maten så ska man absolut anser jag att belöna sig med både hamburgare,pizza,godis osv ! MEN om man ska ta bort det så gäller att inneha livsstilen med kaloriberäkning osv men det är en annan historia ;)



Men du har det många med saknar...vinnarinstinkt och med det kan du komma långt med.



Har haft klienter som har saknat det och efter 2xspinn och 45min pass med maxpuls så sitter dem och trycker kexchoklad och pizza på kvällen och ändå tror dem att dem ska nå sina mål och på råga på allt så tror dem att man inte märker av det ;)



Men det är dem själv som står som förlorare i slutet ,och inte som vinnare..tyvärr



Tränar själv både gym och MuayThai så det blir fulla pass men som sagt kosten är viktig! Fan nu babblar jag på bara haha du får ursäkta men dras så lätt med då man inte bara har det som jobb men även som ett intresse liksom!



Men ha en underbar Lördag!



Kram Jimmy



PS. Såg att du hade en CFC halsduk..:D jag är med en "Blues-supporter" ;)

2011-04-09 @ 20:06:18
Postat av: Fröken Viktig - Tvillingmamma och trebarnsmor

:) vi får väl börja slåss om vem som går flest steg igen. För nu ska jag starta med viktminskningen på allvar igen! Anser att min kropp läkt ordentligt nu efter förlossningen! KRAM (kom gärna hit när du är ledig så kan vi promenera tillsammans med barnvagnen)

2011-04-11 @ 10:53:38
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Linda

Ja, jag kommer gärna över någon gång när jag är ledig : ) kram

2011-04-11 @ 18:53:54
URL: http://sannythecat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0