Lördag

Igår em/kväll åt jag middag med farmor på restaurangen Crazy Town. Det var hennes födelsedagspresent till mig. Blev en köttbit med klyftpotatis, grönsaker, bea sås och rödvinssås samt vitlöksbröd till förrätt.
 
Idag hade jag mamma, pappa och farmor på besök. Bjöd på lite fika, sockerkacka, hallonmazariner och chokladmoussetårta.
 
Har precis tränat till ett till 1000-kalori pass på 90 minuter och jag trodde jag skulle dö flera gånger om. Fy vad jobbigt ibland. Min puls var verkligen på max. Passet avslutades med övningar för magen och på många av dessa ska man ligga med benen rakt upp i luften och ryggen platt längs golvet. Jag klarar fan inte att ha benen rakt upp. Är det för att jag inte är vig eller? Nåja, jag gjorde så gott jag kunde i alla fall men jag vid en övning började jag nästan att grina för att jag var så besviken för att jag inte klarade av att hålla benen raka. Nu är jag helt mör i kroppen. Har tagit en proteindrink och nu ska jag fixa middagen. Blir sprödbakad fisk med potatis, hemmagjord kall sås och grönsaker.
 
Mamma, pappa och farmor tror att jag har magproblem för att jag äter en massa konstigt men det tycker jag inte att jag gör. Vadå dadelbollar med nötter är väl inte konstigt?! : )
 
Min kost kan normalt sätt se ut såhär på en dag:
 
Frukost: Naturell yoghurt med havreringar och russin (russin är tydligen inte bra men så gott till naturell yoghurt), en knäckermacka med ost, ett glas vatten. Ibland tar jag ett ägg och en advokado med legymsallad. Har provat att mixa bara frukter som kiwi, banan, apelsin, frysta bär, psylliumfrön (lättare för magen att bryta ner än exempelvis vetekli).
 
Mellanmål: Ett äpple, 1 ägg
 
Lunch: Varierar, på jobbet blir det matlåda annars blir det nog inte någon riktig lunch direkt. ibland nudlar eller något lätt.
 
Em: 1 Banan eller lite nötter, ibland en morot.
 
Em, innan träning: Tar alltid en proteindrink innan träning, ca 2 dl mjölk (nu provar jag med havredryck) och några msk proteinpulver. För att man ska orka träna och hjälpa musklerna till återhämtning.
 
Middag: Varierar så klart vad jag äter här men typ kyckling med broccoli och blomkålsmos, hemmagjord pizza, blomkålsgratäng, egen nudelsoppa, lax, broccolisoppa etc. Dricker alltid vatten till maten numera.
 
Kväll: När jag är duktig skivar jag upp lite frukt eller tar nötter annars blir det chips och choklad. Istället för vanlig läsk dricker jag nu bara dom med sötningsmedel men ingen av dom är bra egentligen. Visst mindre kalorier och bättre för tänderna. Dricker inga mängder av det och alltid med sugrör, bättre för tänderna. Försöker hålla mig till kolsyrat vatten.
 
Ja i stora drag ser min kost ut såhär. Har börjat att så smått byta ut vanliga mjölkprodukter mot laktosfria allternativ för att se vad min mage reagerar mot. Blir en lång resa men jag hoppas att jag kan lindra mina besvär såsmåningom.
 
Här är dagens träningspass:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0