Dogman Professional Matskål Anti-Glupsk

Behöver jag säga att jag beställt två Anti-Glups skålar på grund av Zeplin.... Jag har börjat försöka med att ha mat framme hela tiden åt katterna igen. Jag är så himla trött på att Zeplin börjar skrika tidigt på morgonen för att han är hungrig (gav dom mat tre gånger om dagen förut). Problemet är att sedan Zeplin blev kastrerad har han börjat äta för mycket vilket har resulterat i att han har blivit lite rund om magen. Nu tänkte jag prova med dessa skålar och se om han i alla fall kan äta lite lugnare. Har även köpt en leksak som man kan fylla med mat eller godis så att han får röra lite på sig för att få i sig maten. Om han nu kommer att använda den...

Det är inte lätt att ha tre katter, varav två (Saga och Zeplin) äter lite för mycket och sen en (Sanny) som äter med sunt förnuft, lite i taget och inte mer än nödvändigt.

Jag har räknat på att katterna ska ha cirka 1 dl mat var om dagen, alltså sammanlagt 3 dl mat. För att Zeplin inte ska äta upp allt själv och börja skrika för att han är hungrig har det snarare blivit det dubbla, alltså 6 dl!



Kommentarer
Postat av: Liisa

De där antiglupsk skålarna är gjorda för hundar som kastar i sig maten att dom nästan sätter i halsen. Gör din katt det oxå?

För är det bara så att han äter mkt så tror jag dessvärre inte att din kommer hjälpa närmvärt ..

Prova dietmat ist för kastrerade katter!

2012-05-15 @ 15:43:36
Postat av: Linda

Zeplin äter även för snabbt och för mycket åt gången. Därför ville jag testa dessa skålar som även fanns på kattsidan på animail.se

2012-05-15 @ 16:08:03
URL: http://sannythecat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0