6 km

Idag slog jag personligt rekord på min springtur. Sist orkade jag ca 5 km och idag orkade jag hela rundan och det blev ganska exakt 6 km. Då orkade jag springa sista sträckan från Östertälje station och upp för backarna till Fornhöjden. Kan själv inte riktigt förstå att jag faktiskt orkade hela rundan och till och med sista sträckan som bara går uppför, dessutom ganska branta backar sista biten. När jag sprungit upp för sista backen kände jag till och med att jag hade kunnat springa ännu längre. Kryssningen måste ha gjort gott med andra ord, haha. Man kommer tillbaka med ny energi, ork och motivation. Det visar att det bara är bra att ta det lugnt från träningen ibland. Annars blir motivationen och orken lidande. Även om jag inte tränar jättehårt och mycket så behöver kroppen ändå tid för återhämtning och det viktigaste är att man själv har motivationen och tycker det är kul och skönt att träna. Skulle jag träna varje dag eller flera gånger varje dag skulle jag tillslut tycka att det var för jobbigt och tröttna. Nu får det bli middag, några falafel, stekt ägg och sallad.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0