Söndag

Efter frukost gick jag ut på en riktig långpromenad som resulterade i hela 5929 steg. Skönt. Nu har jag kört lite styrketräning här hemma men jag måste säga att det verkar vara svårt att gå ner i vikt. Vågen stog på 63,3 i morse. Jag räknade precis ut mitt BMI och det hamnade på 24, men jag tycker ändå att jag börjar komma på gränsen och behöver verkligen börja röra mera på mig samt minska på sötsakerna. När jag vägde 54 var jag också normalviktig för min längd så jag behöver helt klart gå ner lite. Fast samtidigt så vill jag ha lite muskler och det väger ju mer än fett! Det viktigaste är att man varken är underviktig eller överviktig och är nöjd med sin kropp och tänker på sin hälsa.

Under 18,5 underviktig

19-24,9 normalvikt

25-29,9 övervikt

Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

:) tänk på att det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid ändrad kost och träning, först efter ett par veckor bör man se ett rättvist resultat.

2010-01-11 @ 13:34:06
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Fröken Viktig

sv. så mkt vet jag men inte mer än så :)

2010-01-11 @ 15:36:00
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0