Tisdag

Ledig från jobbet idag så det blev stallet på förmiddagen. Jag red först ut på Hrafn. Blev mest skritt eftersom det är så lerigt överallt. Försökte vara väldigt mjuk på handen och hade nästan lite långa tyglar. Använde benen så lite som möjligt och berömde honom mycket med rösten och genom att klappa honom på halsen. Han verkade gilla det och han kändes mycket mer avslappnad idag och skrittade på bättre. Villimey provade jag att jobba från marken idag på samma sätt som jag gjort med Hrafn. I träns och få henne att skritta i form på en volt runt mig. Provade det med Villimey förra veckan men då gick det inte alls. Idag gick hon jättefint : ) Inte lika fint som Hrafn men inte långt ifrån. Kommer jobba lite mer från marken framöver innan jag rider. Riktigt bra för att få hästen att följa en bättre.
Efter stallet åkte jag till stan där M bjöd på god lunch : ) Hennes födelsedagspresent till mig. Efter det åkte jag till Jysk för att använda mitt presentkort på 75 kr. Blev tre nya prydnadskuddar. Sen blev det en sväng på ÖoB. Nu har jag tränat (35 minuter mage och cardio) och ätit lite. Ja, det var min dag det : ) Imorgon kommer hovslagaren till stallet och sen ska jag fixa hemma lite....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0