Magnesium, zink och gurkmeja

Fick tips av en arbetskollega att testa magnesium. Hon vet om att jag känt väldigt mycket stress det senaste halvåret och dessutom sover rätt dåligt och har fått dessa utslag i ansiktet, sämre imunförsvar och så har jag ju IBS. Trevlig lista det där...går säkert att göra längre, haha. Skämt åsido. Magnesium ska i alla fall vara bra. Magnesium bidrar till nervsystemets normala funktion, normal muskelfunktion, minskad trötthet och utmattning, normal benstomme och till normal energiomsättning. Min syster tipsade om Zink för immunförsvaret så det tar jag också ibland. Gurkmeja är mycket antiinflammatorisk och sägs även skydda mot bland annat:
Inflammationer
Altzheimers
Inflammatoriska sjukdomar som reumatism
Leversjukdomar
Hudproblem
Övervikt
Jag blandar gurkmeja med lite andra kryddor som dessutom ska vara bra för matsmältningen vilket är bra mot IBS.en.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

http://www.doctoroz.com/episode/do-carbs-cause-alzheimers

2013-10-24 @ 14:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0