Ny app

Fodmap.se är en ny app som är utvecklad för dom som har IBS. Den innehåller de flesta livsmedel och råvaror och visar via tre färger, rött, gult och grönt vad som är bra att äta. Alltså vilka man ska undvika för att slippa få symtom för magen.Jag har aldrig gillat olika typer av dieter och aldrig följt någon men eftersom jag har problem med magen eller tarmen tänkte jag ge denna ett försök. Jag kommer inte att följa den slaviskt men så gott jag kan för att se om det blir bättre. Appen innehåller även lite recept och det tycker jag är jättebra eftersom jag har svårt att veta vad jag ska äta nu när jag behöver avstå från en massa livsmedel. Bröd i alla sorter är inte bra och eftersom jag vill ha något liknande till frukost eller mellsnmål fick jag tips om fröknäcke. Olika frön blandas med olja, salt och vatten. In i ugnen ca en timme och sen äter man det istället för knäckebröd. Ska snart smaka på min som har varit i ugnen :-) Hoppas att det blev bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0