Läkarbesök

Började dagen med ett samtal till vårdcentralen, nu jäklar tänker jag ta reda på om det är IBS jag har och kanske få tips på hur jag kan lindra just mina besvär. Har ju framförallt problem med att jag får bråttom på toa. Känns ju lite jobbigt att skriva och prata om det men det är lika bra att göra det så att inte folk undrar varför man får bråttom iväg någonstans helt plötsligt eller undrar varför jag springer på toa hela tiden! Skämt åsido. Har de senaste dagarna lagt märke till att jag har känt ett litet obehag i magen efter måltid. Ungefär som när jag för några veckor sedan hade jätteont fast detta var bara litegrann. Det är inte lätt att veta vad det är magen reagerar på och att hålla på och utesluta en massa råvaror är inte det lättaste. Om det nu när IBS jag har så är det förmodligen något jag kommer få leva med resten av livet då det inte finns någon behandling för det. Man kan bara försöka lindra vissa symptom som bland annat kan vara att man får bråttom på toa, har förstoppning eller diarré, behöver kissa ofta, gaser i magen osv. Ja ni hör, inte så roligt att ha allt detta. Man känner sig verkligen socialt handikappad och att inte vara nära en toalett är jättejobbigt... Men man får väl trösta sig med att det är en ganska vanlig sjukdom och mer vanlig lär den nog bli med all den stress som vi utsätts för. Nu har jag haft problem i säkert fyra år med detta men först nu tog jag modet till mig och bokade ett läkarbesök. Känns jättepinsamt att behöva prata om detta med läkaren men det är ju det bästa sättet till att få hjälp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0