Torsdag

Idag fick både jag och Villimey kämpa på ridturen. Hon ville vända hela tiden och gå åt andra hållet än det jag ville. Hon höll på som igår med andra ord. Men idag kom vi längre än vad vi gjorde igår för jag tänkte inte ge mig. När hon började vända ryggade (backade) jag henne några steg sen la jag piskan på bogen och vände åt det håll som jag ville. Berömde hela tiden när hon gjorde det jag bad henne om. Detta fungerade ganska bra förutom några gånger. Tre gånger under ridturen stannade hon helt och vägrade gå framåt överhuvudtaget. Gissa om det kändes pinsamt, att inte få hästen att gå fram, haha. Tillsut så gick det bättre och då drev jag på henne ganska mycket så att hon till och med började trava några gånger. Hon försökte vända några gånger till men gav upp snabbare. Tillslut kom vi ut från skogen och ut på en väg. Tog lite galopp, trav och tölt en bit innnan jag vände och red hem. Behöver jag säga att hon skötte sig på hemvägen. Att hålla på och bråka måste ju vara minst lika jobbigt för henne så förhoppningsvis går ridturerna bättre snart. Måste hitta fler ridvägar bara, annars kan jag förstå om hästen blir uttråkad. Sen blir det ju roligare när man kan rida på lite mer när underlaget blir bättre.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0