Onsdag

Lovade ju lite bilder på Villimey men självklart glömde jag bort det och dessutom så hade jag inget batteri kvar på mobilen trots att jag laddade den innan...märkligt. Får försöka imorgon istället. Red i alla fall ut en sväng men väglaget kanske inte är det bästa överallt och dessutom blir det som det blir i början innan man lärt sig några ridvägar. Red en väg som hästens ägare sa att jag kunde testa. Den var inte så lång så jag utforskade en annan väg också, men vi kom inte så långt för sen ville inte Villimey längre. Ville inte eller så testade hon mig! Efter några tappra försök så gav jag upp och ville inte bråka mer med henne så vi red tillbaka. I väntan på bussen så gick jag en bit och hittade en väg som jag tänker utforska imorgon.
 
Den bomfria sadeln fick jag lite problem med i början. Den glider ju om man sitter upp som vanligt. Och det gjorde den mycket riktigt första gången jag försökte. Insåg rätt snabbt att jag inte skulle komma upp på hästen från marken. Det står en bänk utanför stallet och det trodde jag skulle bli perfekt, men icke. Hästen ville inte står still. Men lite tur ska man ha ibland och bredvid bänken stod en pall och med den så kom jag upp på hästen utan att sadeln gled allt för mycket.
 
Efter ridturen så mockade jag boxen och fixade fodret till kvällen. Nu ska jag vila fötterna för jag fick skavsår av vinterridkängorna. Eftersom ni inte fick någon bild på hästen eller stallet så får ni se hur jag ser ut när jag åker och rider. Ser ut som om man är kläd för 20- grader.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0