Förkylning på gång...

Känner mig lite risig idag. Känns verkligen som att en förkylning är på gång. Blä. Tänker ändå försöka jobba ikväll för tydligen är nästan halva personalstyrkan hemma och är sjuka. Vi har ju inte jättemånga vikarier heller att ta in så jag tänker försöka bita ihop och jobba. Är ledig imorgon så då får jag ta det lugnt. Ska bara ut till stallet och mocka lite på förmiddagen.
 
Var ute och red igår och höll på att inte ens komma iväg på någon ridtur. Villimey ville inte gå fram och stannade flera gånger i början och vägrade röra sig framåt åt det håll som jag ville att vi skulle gå till. Var nära på att ge upp men tillslut gick hon dit jag ville. Hon stannade några gånger till under turen men annars gick hon såååå fint i form och allt. Så på sätt och vis går det ju framåt, men det är mycket att jobba på vad gäller att visa vem som bestämmer. Men när hon sköter sig går hon så himla fint och är jätterolig att rida.

Kommentarer
Postat av: Elle

Det är bra att du kämpar på med Villimey, du ska se att det kommer att gå lättare ju mer ni lär känna varandra! :) Hon testar dig mycket nu i början bara för att ta reda på vart gränserna går och när hon inser att du inte kommer att ge dig förrän hon gör som du vill så kommer hon förhoppningsvis att sluta bråka! Annars får du testa tricket med ett fiskespö med en morot framför henne... :P Kram

2013-01-31 @ 09:32:49
URL: http://elle-eldey.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0