Måndag

Jobbade från 7-10 och efter det tog jag bussen ut till stallet. Var underbart att rida idag. Sol och varmt! Först fick Villimey pulsa i snö en bit och sen fick hon klättra upp för en brant backe. Själv så var jag livrädd och ville bara dö när jag tittade ner! Var något av det läskigaste jag hade varit med om. Min höjdskräck blir bara värre och värre. Väl uppe så kunde jag se ända bort till husen på Fornhöjden där jag bor. Vägen ner var mindre brant tack och lov, annars hade någon fått hämta ner mig. Ingen mer klättring på häst för min del på ett bra tag, haha. Måste hämta mig mentalt först. Vägen hem blev det mycket trav och galopp. Härligt. Efter ridturen fick Villimey stå en stund med fleecetäcke på och mumsa lite hö innan jag släppte ut henne i hagen. Gick hem från stallet idag och det tog 1 timme och 4 minuter, 5,68 km, 8049 steg och 307 kalorier. Att cykla samma sträcka sen borde ta minst halva den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0