Vårdcentralen

Idag var jag på vårdcentralen och precis som jag misstänkte är det IBS jag har. Efter flera år vet jag äntligen säkert vad det är jag har. Nu har jag det bekräftat och kan gå vidare. Jag kommer att få en remiss till en dietist så nu gäller det att anteckna allt jag äter och dricker i några veckors tid. Lite jobbigt men det är det enda man kan göra. Jag tycker själv att jag äter ganska så nyttigt och varierat nu för tiden med undantag för vissa dagar då...
 
På vägen hem stannade jag på apoteket och köpte Iberogast som har hjälpt vissa med IBS. Sen hämtade jag ut kapslar som jag har beställt som innehåller probiotika och blåbär. Fick även hem ett blåbärspulver som man kan strö på yoghurten eller ha i vad som passar. Blir rätt dyrt att hålla på men det får bli så här i början, att jag får testa lite olika saker för att se vad som kan hjälpa till att lindra besvären. Och det jobbigaste är ju att jag får bråttom på toa så det är inte så att jag lider konstant av det här.Lite små besvär då och då. Annars mår jag prima : ) Men det är klart, när man väl får symtom då är det inte roligt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0