Så tycker jag om...

...tandkrämen Oral-b pro expert som jag har provat genom buzzador. Den sägs verka inom alla de områden som tandläkaren undersöker. Den innehåller tennflourid och små actice clean kristaller och det är just dessa kristaller som oroar mig. Sliter de inte extra på tänderna. Sen löddrar denna tandkräm mindre och jag tycker att det är jobbigare att borsta tänderna då. Jag kommer inte att köpa denna tandkräm och jag kan inte påstå att jag ser eller känner någon skillnad nu när jag använt den i några veckor tyvärr.
 

Kommentarer
Postat av: P Wallentin

Hej Linda,

jag såg din kommentar och ville ge dig lite info :)

Kristallerna är polyfosfatkristaller som löses upp i munnen under borstning. När dessa löses upp så absorberas de i emaljen och stärker därmed tandens naturliga skydd. De är absolut inte skadliga för emaljen, det är snarare tvärt om.

Ha det fint!

2013-04-16 @ 09:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0