Blåsigt

Idag tänkte jag rida ut en kortare sväng på Villimey men jag insåg rätt snabbt att det inte hade blivit så lyckat. Jäklar vad det blåste på eftermiddagen! Kände att hon spände sig och var rädd för allt som rörde sig i blåsten. Istället tränade vi på banan idag. Var första gången jag red där ordentligt eftersom det har varit för mycket snö där tidigare. Jag jobbade på att lösgöra henne i skritt på volter samt ställa henne åt båda sidorna. Sen gjorde jag lite tempoväxlingar i tölt och töltade och travade lite på volten. Jobbade lite med att få henne att gå i form i traven och det gick jättebra stundtals. Ska bli kul att jobba mera med henne och se om vi kan utvecklas tillsammans så att hon går bättre med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0