Att övervinna sina rädslor

Idag red jag ut på Villimey. Riktigt härligt var det och hon töltade väldigt bra stundtals. På hemvägen fanns det ett hinder som de hade byggt upp på stigen med stockar. Jag vet att Villimeys ägare har berättat för mig att Villimey älskar att hoppa. Hon tycker att det är jätteroligt. Jag hoppade en hel del när jag red på ridskola för flera år sedan. Har hoppat banor och allting men mot slutet blev jag mer och mer osäker på hoppningen. Vet inte riktigt varför men jag inbillade mig att hästen skulle tvärnita eller svänga av precis vid hindret. Idag blev jag sugen på att testa att hoppa men jag blev så där osäker igen och var verkligen nära att fega ur igen... Men efter en stunds velande travade jag mot hindret och hoppade. Det gick bra. Då testade jag i galopp och det gick också bra! Hoppade igen...och igen : ) Nu började jag tycka att det var jätteroligt, så jag tog någon vända till, haha. Tänkte att snart tröttnar hon väl på mig, haha. Kände mig så himla stolt efteråt, både på mig själv och hästen. Hon skötte sig strålande och hoppade utan att tveka. Då kände jag mig trygg också! Längtar tills imorgon då jag ska prova några hinder som jag sett på ett annat ställe. Detta var även första gången som jag hoppade med en islandshäst : ) Och det gick ju bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0