Söndag

Att börja äta nyttigare och att välja bort vissa saker som vit pasta har varit mycket lättare än jag trodde. Kan ju fortfarande äta det ibland men för det mesta väljer jag ett bättre alternativ. Det har blivit mycket kyckling men det är å andra sidan så himla gott. Det jag trodde att jag skulle ha svårast för var att äta mer frukt och framförallt sallad till maten. Det har gått så himla bra att jag är förvånad over mig själv. Det har blivit en sådan självklar del av mina måltider. Nästan halva tallriken brukar bestå av sallad, isbergsallad, gurka, majs, salladslök, tomat, paprika, fetaost. Jag brukar alltid köpa en ask körsbärstomater när jag är och storhandlar en gång i månaden men om jag ska vara ärlig så har jag nästan alltid fått kasta halva innehållet för att jag inte är så förtjust i tomater. Men inte denna gång. Jag har till och med fått köpa en till ask för att den andra är slut! Detta gäller inte bara tomaterna, inget har numera legat och möglat för att jag inte har ätit av det. Eftersom man äter mer sallad behöver man inte äta lika mycket av resten av maten vilket blir billigare i längden, grönsaker är ju inte så dyrt.

En annan sak som jag ska erkänna att jag inte heller var så förtjust i förut är jordgubbar men nu älskar jag det. Man kan äta dom som dom är, i yoghurten, i smoothien, på pankakorna. Å andra sidan gillade jag inte grädde när jag var liten heller och det skulle jag kunna dricka direkt ur förpackningen nu, haha. Jag har börjat ha grädde till kräm istället för mjölk. Sååå gott. Okej det är INTE nyttigt men någon gång måste man ju få "fuska".

Igår blev det pankakor med jordgubbar till frukost och idag blev det havregurt med jordgubbsmak med färska jordgubbar och banan. Kanske inte jättegott med sojayoghurt och havregurt men jag har varit kass i magen ett bra tag, ja sen tiden i Mora (kan vara stress?), men jag tänkte i alla fall försöka vara utan mjölkprodukter så mycket som möjligt för att se om det gör skillnad även om jag inte tror att jag är laktosintollerant helt plötsligt. Kanske har överkänslig tarm eller något??! Jobbigt är det i alla fall. Så om jag får bråttom på toa så vet ni varför : ( Hahaha.

Idag är det tvättstugan som gäller och efter det blir det en långpromenad, tänkte utforska en ny väg som jag inte har gått förut.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0