Today

Började dagen med en härlig sovmorgon. Det gäller att passa på dom dagar som man kan nu när man har börjat jobba igen. Tog en proteindrink och promenerade sedan ner till stan för att träffa Malin. Vi lunchade och kollade lite i några butiker. Provade lite parfymer gjorde vi också och vi båda fastnande lite för Guccis Flora edt. Köpte dock inget utan det får vänta till kryssningen.
 
Promenerade hem också och efter att ha suttit vid datorn en stund blev det lite träning. Blev Functional Training till träningsdvdn idag. Hade tänkt springa men orkade inte gå ut, haha. Skulle koka två ägg och gjorde det misstaget att jag skulle sätta mig vid datorn under tiden. Det skulle jag inte ha gjort. Glömde såklart bort tiden så äggen fick koka i säkert en kvart eller ännu mer. Om de är ätbara återstår att se.
 
Fick ett samtal från jobbet också. De ville att jag skulle jobba dubbelpass på söndag. Det roliga är att när de ringde satt jag och kollade facebook på mobilen. Det stog hemligt nummer så jag misstänkte att det var från jobbet. Satt länge och funderade på om jag skulle svara eller ej. I sista stund valde jag ändå att svara eftersom extra pengar behövs när man bor själv. Man får helt enkelt offra sig och jobba dubbelpass ibland även om det inte alltid är så roligt och tar på krafterna. Min helg ser alltså ut som följande, jobb, jobb och jobb. Jobbar 15.45-21.45 imorgon, på lördag 7-16 och hundvakt på kvällen till ca 22. Söndag blir det jobb 7-13.30 och sen 16-22. Vad jag ska göra under tiden när jag väntar på pass nummer 2 på söndag vet jag inte riktigt. Funderar på att köpa en pizza och reta kollegorna lite medans de får stressa vidare, haha. Det är ju ingen ide att cykla hem och vända direkt. En promenad lär jag nog hinna med också, för att gå bort pizzan...  Lär vara helt slut på måndag. Men då är jag ledig i alla fall. Eventuellt blir det handling då med pappa. Sen ska jag sova resten av dagen så man orkar jobba igen på tisdag. Börjar redan bli lite nervös eftersom jag nästa vecka ska göra min första genomförandeplan...helt själv. Får nog hjälp om jag vill men det är lika bra att ta tjuren vid hornen och visa vad man går för. Så svårt lär det ju inte vara men eftersom man är en av de yngre bland de ordinarie så vill man ju vara proffesionell i kontakten med de nya brukarna. Det är lite extra nervöst än om man skulle göra det med dom som man träffat en del redan. Men som ordinarie så får man räkna med att bli kontaktperson även till nya brukare. Man lär ju känna dom också så småningom.
 
Nu ska jag kolla om mina ägg går att äta eller om det bara är att kasta dom och koka nya...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0