Söndag

Hoppas att ni har haft en trevlig morgon... Jag har Olle (mina föräldrars hund) här i helgen så vi gick upp vid 8.30 och tog en promenad. Det småregnar lite här. Började denna dag med en nyttig frukost, havregrynsgröt med krossade linfrön, gojibär, kanel, äppelmos och mjölk, ett ägg, en knäckermacka med skinka, färskpressade apelsinjuice, vatten och 2 kapslar omega 3 (måste verkligen bli bättre på att äta fisk). Är inte jätteförtjust i gröt men man försöker ändå att äta det ibland. Jag har bestämt mig att jag från och med i dag startar mitt nya hälsosamma liv på allvar, nu ska jag inte bara träna regelbundet utan även äta bra mat. Har startat dagen med en bra frukost, ska snart ta ett mellanmål som får bli en frukt och ett glas vatten (måste även bli bättre på att dricka mycket), lunch får bli rester i form av hemmagjord korvstroganoff (alltså inte färdigt korvstroganoffpulver från en påse) med sallad och fullkornsris och i em en smoothie med banan, sojayoghurt, proteinpulver, hallon och blåbär. Ikväll blir det lite nötter och någon frukt. Får ta det jag har hemma tills lönen kommer och jag kan storhandla. Min handlingslista är full med nyttigheter och jag längtar tills jag kan handla hem dessa. Det är nötter, frukt, grönsaker, bönor, linser och lite sojaprodukter som jag kommer ta emellanåt och inte bara mjölkprodukter.
Dagens träning får blir antingen functional training eller en löprunda samt några promenader med hunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0