Fredag

Då var det fredag och äntligen helg för många...men inte alla. Vi som jobbar inom hemtjänsten får lov att offra varannan helg för jobb. Jag gick upp vid 8.30 idag och sprang en runda, men tyvärr fick detta igång min mage och det blev bråttom hem, haha. Detta var synd för jag kände mig jättepigg och hade gärna sprungit längre. vissa dagar känns det tyngre och det är nog ett tecken på att kroppen vill ha en vilodag även fast jag inte tränar jättemycket. Det är även bra för motivationen att avstå någon dag ibland.

Igår gjorde jag ju broccolisoppa och det får det bli även idag. Imorgon och till lunch på söndag ska jag göra kyckling och rotfrukter i ugn och till detta ska jag prova en zucchiniröra.

Försökte äta lite chips igår och jag kunde känna mig nöjd med litegrann. Inte som förut då jag med lätthet kunde smälla i mig en hel (!) chipspåse på en kväll. Drack även en burk sprite igår och en burk var lagom. Blev lite hungrig innan jag skulle lägga mig men tog då några jordgubbar och ett päron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0