Tisdag

Idag var det dags för jobb igen efter en veckas semester. Jag gick upp 4.50 och 5.49 tog jag bussen till jobbet. Själva resan tar 40 minuter. Klockan 7.15 började jag jobba och slutade inte förrens 16.30. Skulle ha skutat 12 egentligen men jag fick jobba extra några timmar plus att jag fick en ledsagning på slutet. Var inte hemma igen förrens vid 18-tiden och nu är jag ganska trött. Dagen har ändå inte varit stressig utan ganska lugn. Det var skönt att vara tillbaka på jobbet samtidigt som man har gått och blivit lite lat och bortskämd med att ha kunnat sova länge.

Jag kommer jobba midsommarhelgen och idag kunde jag se mitt schema och hur många timmar jag skulle jobba. Både lördagen och söndagen hade jag det korta passet från 7-10.15. 3 timmar! Min resa till och från jobbet tar 80 minuter sammanlagt! Jag kunde som tur var ändra till två längre pass då någon annan är borta eller på semester så nu kommer jag jobba 7-16 och 7-13.15. Om man ändå är på jobbet kan man ju lika gärna stanna ett tag. Ibland är det dock skönt att gå lite kortare dagar men 3 timmar är lite larvigt, då hade jag hellre jobbat 6 timmar en dag och varit ledig i en. Jag förstår dock att man i personalen måste turas om ibland om de olika passen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0