Sovmorgon ger inga pengar

Klockan 6.59 i morse ringde telefonen. Jag hann slänga ett öga på väckarklockan för att se hur mycket den var och jag misstänkte att det var en av gruppcheferna och mycket riktigt så var det just det. En person hade sjukanmält sig så de undrade om jag kunde komma in och jobba. Jag var tvungen att fundera en sekund för mig själv lite snbabbt. Jag hade bestämt med en tjejkompis att vi skulle äta lunch på stan klockan ett, men jag var tvungen att tacka ja till jobbet eftersom det gäller att ta alla chanser man får för att klara av ekonomin den dagen jag får eget boende. Jag fick även välja att jobba imorgon mellan 7.15.45 eller 7.30-13-45. Jag tog till 13.45 så att vi kan gör ett nytt försök till att äta lunch på stan imorgon. Tyvärr så har pappa fått något som kan vara magsjuka och det skulle inte förvåna mig om man vaknar upp sjuk imorgon. Än vet vi inte vad det är så med lite tur slipper man bli sjuk. Jag vill nämligen hålla mig frisk eftersom jag även ska jobba på måndag och på tisdag börjar mitt vikariat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0