Söndag

Idag hade jag en heldag på jobbet och efter ett passbyte jobbade jag idag i den "röda gruppen" där jag började jobba som ny timvikarie inom Hemtjänsten Bergvik. Idag fick jag alltså återse några brukare som man inte varit hos på några veckor, vilket var riktigt roligt och gjorde att hela dagen flöt på och var över på bara ett naffs.

Nu sitter jag här och är rikgtig nervös och orolig över morgondagen när jag ska ringa telgebostäder för att höra hur det har gått med lägenheten som jag var och tittade på i torsdags. Idag var nämligen sista dagen att tacka jag eller nej så min fråga till dom nu är hur mina chanser ser ut och vilken placering jag har. Jag hade innan visningen köplats 11 så nu hänger det på hur många som tackat jag och vilka som blir godkända eller ej. Jag vill så gärna... Nu måste det bli min chans! Jag vill ha mitt egen hem som jag kan inreda som jag vill och inte minst för katternas skull. De börjar nog bli ganska trötta på att vara instängda på ett rum. Eller instängda och instängda....de hoppar över gallret hela tiden och ser sig omkring på ställen de inte får : ) Mina små busfrön. Man sitter och tittar på tv och så hör man en duns. Jaha, tänker man, nu har de hoppat över igen, vem kan det vara denna gång??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Behövs det fler timvikarier på ditt jobb?

2011-02-17 @ 00:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0