Ibland får man ta saken i egna händer!

Igår på jobbet tänkte jag ta tag i saken och rensa en brukares kyl som var proppfull med varor. Det är inte så lätt förstår ni, att hålla koll på vad man har i sin kyl när man inte ser så bra och då blir det lätt att man handlar på sig en massa som man egentligen redan har hemma. Får man då inte hjälp av personalen att kolla notan och ta en titt i kylskåpet då blir resultatet som i detta fall, allt det gammla hamnar underst och blir bara sämre och sämre, möglar och ruttnar. När jag rensat klart blev det fem fulla påsar, tre gröna och två vanliga soppåsar. När jag var helt klar  och hade rengjort kylen och skulle gå tänte jag och brukaren samma sak...FRYSEN! Men vi kom snabbt överrens om att det får bli vid ett annat tillfälle. jag kunde dock inte hålla mig, utan gjorde en snabbtitt i frysen för att se vad som väntade och även den var proppfull... Så lycka till den som får det uppdraget ; ) Kanske blir jag, vem vet, haha. behöver jag säga att brukaren blev väldigt tacksam. Ibland mår man så himla bra själv, när man får göra en god gärning, det är det fina med att jobba som undersköterska, man får ofta tillfällen att göra såna här gärningar som verkligen uppskattas av brukarna och som dessutom underlättar och gör jobbet trevligare för personalen. Ibland kan man önska att man fick lite fler luckor i arbetet och slippa all stress så att man kan göra detta "lilla extra" som det så ofta pratas om att vi ska göra. Jag rensar i alla fall fler kylar om det behövs för det var så skönt när det var klart och det var lite ordning och man kunde sova skönt på natten och veta att den personen inte har något gammalt och mögligt i sitt kylskåp. Så nu är det upp till vi som jobbar att fortsätta hålla ordning så blir det inte samma kaos igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0