Onsdag

Något otroligt är på väg att hända. Något jag inte ens kunde drömma om när jag i slutet på förra året ringde och hörde mig för om jobb i södertälje. Jag ska inte säga för mycket förrens allt är klart men det känns som att jag har goda chanser. Och alla ska veta, att detta är vad jag kämpat för. I slutet på förra året tog jag körkort och klarade båda proven på första försöket, jag utbildade mig till Uska och fick dessutom MVG i kursen Handledning där man skulle vara mycket muntlig och ha praktiska övningar. Detta hade jag förut aldrig gjort och bett läraren att få slippa. Jag bet ihop och gjorde mitt bästa och det belönade sig. Jag fick beröm av både lärare och klasskamrater. Jag är tacksam för att de var på mig och peppade mig. Efter detta bet jag ihop ännu en gång och tog modet till mig och ringde hemtjänsten i Brunnsäng för att höra om det fanns jobb. Jag flyttade till södertälje och blev timvikarie där. Fick börja redan dagen efter intervjun. Någon månad gick och de frågade om jag ville ha ett vikariat. Jag fick vikariatet förlängt och snart kanske det blir mer än så. Det skulle i alla fall vara en enorm trygghet att vara fast anställd. Vem kunde tro detta? Att jag som var så blygg och knappt vågade ringa och höra mig för om jobb faktiskt har klarat allt detta! Jag jobbar nu med människor och har massor med olika människor omkring mig varje dag. Jag har kommit så otroligt långt men  kan fortfarande förbättra mer, som att våga ta för mig mer i en grupp till exempel. Men jag är otroligt stolt över mig själv. Jag vill verkligen tacka mina klasskamrater från Mora, min körlärare Dan, pappa som övningskört med mig, enhetschefen i Stockholm för att hon lät mig få arbetslivserfarenhet och cheferna på Bergvik för att de gett mig så mycket jobb och chansen att få en lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0