Lägenheten

Idag hämtade jag nycklarna till lägenheten och jag måste säga att den såg ganska så förjävlig ut, haha. Tapeterna var slitna och det var en massa hål överallt. Förra hyresgästen hade inte städat så bra vilket man såg på dammet och de fläckar som fanns lite varstans. Hon hade haft krokar i badrummet och köket som satt jätte snett och ugnen såg äcklig ut. En list satt lös i vardagsrummet på ena väggen och det syns en massa gamla spackelhål lite varstans på väggarna. Nåja, med lite färg och tapeter samt egna möbler och lite småfix lite här och där blir det säkert en riktigt fin och mysig lägenhet tillslut. Det kommer bara ta lite längre tid innan allt är som jag vill ha det eftersom samtliga väggar kommer bli ommålade och tapetserade. Inget som Telge Bostäder gör tyvärr. Här får man fixa allting själv. Nästa gång jag åker upp till lägenheten ska jag försöka ta de första bilderna så att ni får se hur det ser ut, fast å andra sidan så är det väl inte så mycket att se än så länge, en tom lägenhet och kartonger, haha.

Jag kommer även att byta knoppar på köksskåp och garderobsdörrarna. De som satt nu var vita och tråkiga och satt dessutom löst. Jag funderar på svarta knoppar för att få en rejäl förändring. Badrummer kommer att gå i blått, vitt och lila, köket i grönt och vitt och vardagsrummet i  svart, mörkbrunt och beigt.

Dessa beställde jag nyss från Jotex:



Löpare som matchar mina köksgardiner, 2-pack, 49 kr


Påslakanset 8 delar, 149 kr


Gardiner till vardagsrummet



Överkast, 179 kr


Kökshanduk, 2-pack, 19,90 kr


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig - Tvillingmamma och trebarnsmor

:) tror det är samma gardiner som jag har i sovrummet just nu! Men jag beställde mina från ellos (samma företag iof)

2011-04-01 @ 22:29:52
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0