Fodertips?

Någon som kan rekomendera ett bra foder till en katt som ofta är lös i magen och ibland har lite blod i avföringen?? Funderar på att prova Royal Canin Sensitive till Zeplin.

Ja, denna Zeplin ger mig mycket att fundera på! Han kissade inatt i kattkorgen. Han lämnade en stor pöl efter sig och lämnade åt mig funderingar på om jag blir tvungen att avliva honom. Jag tror aldrig att han kommer helt att sluta göra sina små snedsteg. Oftast sköter han sig men då och då gör han sådant han ej borde. I morse när jag låg i sängen så kom han och la sig med huvudet på min bröstkorg som ett barn. Då smälte jag igen och tänkte att jag kan stå ut med hans snedsteg. Nu vill jag få bukt på hans mage som inte verkar helt ok då han ofta är lös i magen.


Kommentarer
Postat av: Angie

Han har nog känslig mage som han antagligen ärvt från mamma Warga. Hon har känslig mage och honan hon fick i senaste kullen fick också känslig mage.

Annelie (på djurmagazinet här i mora) köpte ju kattungarna från senaste kullen och hon testade olika foder för att få bukt på hennes mage och det fanns 1 foder som hon blev bra av, men kommer inte ihåg vilket det var!

Om du vill, så kan jag kolla med henne? (för du har inte henne på fb antar jag?)

2011-04-27 @ 01:15:59
URL: http://justangiee.blogg.se/
Postat av: Angie

Har pratat med Annelie på djurmagazinet och hon sa att Hill's Sensitive Stomach är att rekommendera. Just den ska vara bäst eftersom den är mer inriktad mot magen o så än vad tex royal canin sensitive somach är. Så testa den o hoppas på att han blir bättre :)

Den kör hon med och honkatten blev bättre med den maten!

2011-04-27 @ 16:17:10
URL: http://justangiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0