Samtal till brandkåren

Eftersom att trädet är så högt bestämde jag mig för att ringa till brandkåren och i alla fall höra mig för om det finns hjälp att få om det verkligen skulle behövas. De har vintertid satt att katten måste ha suttit i trädet i 3 dygn innan de kommer och hjälper till, andra kravet var att de kan komma fram med sin bil vilket de inte kan i Sagas fall. Hon sitter ju i ett träd ute i skogen. De trodde att hon skulle kunna komma ner själv även fast hon är högst uppe i ett högt träd. Hoppas att de har rätt och att hon snart försöker klättra ner. Jag är bara så rädd att hon ska tappa fotfästet och ramla rakt ner på en utstickande gren och ... ja ni förstår nog vart jag vill komma...



bilden ovan: Saga idag, högst uppe i en tall i skogen

bilden nedan: Och så här såg det ut förra gången Saga satt fast i ett träd i flera dygn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0