Äckliga byggarbetare

Var iväg på en rask långpromend igår efter att jag hade rastat hundarna och gick förbi ett husbygge. Vad möts man av när man går förbi, jo ett helt gäng byggarbetare som blänger på en, läskigt. Det var ju inte så att de slutade glo heller utan de riktigt följde mig med blicken. Om de sa något vet jag inte, hade musik i Mp3-spelaren. Jag ökar farten men obehaget ligger kvar i luften. Vänder mig om och självklart är två av dem bakom mig. Vilken tur att man hade en ganska så trafikerad väg precis där, vad hade man annars råkat ut för? Vänder mig om igen och de är borta...skönt. Jag är tydligen inte den enda som har känt sig besvärad av dessa byggarbetare och de har tydligen blivit anmälda också. Det där var nog sista gången jag gick förbi där ensam, den saken är klar. Vart kan de komma ifrån...Polen?? Otäckt var det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0