Utmaning till Sara!

Jag sitter och tittar på The City och väntar på att ta en promenad innan handbollen börjar. Sverige förlorade igår så idag har de kniven mot strupen. Har ni sett Kniven Mot Strupen på TV 3 någon gång förresten? Han är helt galen... Riktigt bra program i alla fall.

Nu till utmaningen som jag har till min syster. Jag åt en supergod och nyttig sallad idag (från restaurangen i FM Matsson Aren), den innehöll, matvete, kyckling, broccoli, päron och valnötter. Den innehöll säkert några kryddor eller dressing också men vilka/vad vet jag inte. Om man nu ska försöka göra den här själv, vad ska man ha i då? Sara, du som är så bra på att laga mat, vad tror du att man kan ha i för att det ska smaka bra, vad skulle passa? Kanske vill du prova gör den, den var riktigt god i alla fall. Hoppas att du vill prova på den eller om du har några tips...


Alexander Nilson (Kniven mot strupen, torsdagar klockan 21.00) har tidigare synts i TV3 i programmet Middagen som sändes 2007 och senast i Kvällsmat i år. Han är rock’n’roll-kocken som lagat mat till storheter som Lou Reed och Red Hot Chili Peppers. Alex bakgrund som kock är gedigen med restaurangskola och många år på olika guldkrogar exempelvis legendariska Akvavit i New York, välkända Gondolen, Den Gyldene Freden, Nils Emil och Gourmet.

 


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

:) Testa med salladskrydda, timjan och lite olivolja, kanske kan du ha på lite grovmalet salt, citronpeppar?! Det är dessa kryddor jag använder mest :)

2010-01-21 @ 09:50:05
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0