En riktig krutgubbe!

Idag motionerade jag Steíngrimur en sväng och jag måste säga att det är fart på den hästen trots hans 24 år. Han har inte blivit riden så mycket av sina fodervärdar så jag tog saken i egna händer och motionerade honom idag. Han var pigg och ville bara springa på och när han väl fick tölta och ta en galopp så gick det undan, och kul var det men sedan fick jag ändå hålla in honom. Inte så bra om han bara springer när han inte har gått något och inte har någon kondition. Igår red jag både honom och Tolli. Tolli fick jobba lite lätt och Steíngrimur fick bara skritta då för att komma igång lite lätt. Imorgon är det Tollis tur igen så då blir det lite mera arbete. Just nu njuter jag av ridningen så mycket jag bara kan för till sommaren lär det vara slut med ridningen : (



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0