En händelserik födelsedag

Jag fyllde år igår och dagen blev allt annat än stillsam. Sanny har drabbats av urinvägsinfektion igen och eftersom läget kan vara livshotande var det bara att slå en signal till veterinären. Jag ringde veterinären redan förra veckan på Nyårsafton då jag misstänkte att han fått urinvägsinfektion igen. Hade jag åkt in med honom då hade det kostat mig 2500 spänn! På lördagen ringde jag ingen och fick lite antibiotika, vetrimoxin på recept. Av detta blev han alltså inte bättre så igår åkte jag in med honom strax innan klockan 14. De klämde på hans urinblåsa och det kom ut urin som dock var lite grusig. Sanny fick ett specialfoder samt en tablett så nu ska jag hålla tummarna. Besöket gick på 1200 kr! Det är även viktigt att han får i sig vätska och jäklar så han har druckit igårkväll och under natten. Han drack hela tiden och länge. Vet inte vad som har tagit åt honom...



Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Han kanske inte har druckit för att han inte kunnat kissa. Dumt att bli kissnödig då!

2010-01-06 @ 18:14:32
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0