Musik från hjärtat

Alla gillar nog musik mer eller mindre, men har ni någonsin tänkt på hur mycket musiken faktiskt betyder för er? Har ni tänk på hur mycket den berör er? Jag brukar tänka på det ibland... Man kan höra en lugn, fin låt och plötsligt så faller tårarna ner för ens kinder. Man kanske känner igen sig i texten eller så är den bara så himla fin eller sorglig. Man kan också bli himla glad av musik och känna hur adrenalinet pumpar i kroppen. Jag kan ligga och lyssna  på musik på kvällen och lyssnar jag då på lugna låtar är det kört. Kanske är det för att jag har mått ganska dåligt ett tag på grund av en människa som det rör upp så många känslor...Ibland är det skönt att få gråta ut en stund, man behöver få ut lite känslor ibland. Musiken är bra på det. Men nu ska jag inte bara vara negativ för musik sprider även en massa glädje. När Regina var med i Eurovision Song Contest förälskade jag mig i balkanmusiken. Musiken är så mäktig och sprider en enorm glädje omkring sig. Det kändes som om jag helt plötsligt hade hittat något som jag länge letat efter. Att lyssna på musik på ett främmande språk var till en början lite svårt men nu tycker jag att det är det som är så fantastiskt med musiken. Det och den mäktiga bakgrundsmusiken är hela grejen. Bra musik tröttnar man aldrig på och är det inte härligt när ett visst band följer en genom hela livet? Man tröttnar aldrig och musiken finns där för att glädja oss, alltid. Musiken är något fint, något underbart, allra mest när den kommer från hjärtat...





Dima Bilan - Believe




Tose Proeski - Seperate Ways




Regina - Ti Si Mi Bila Naj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0