Ibland kan det vara bra att ligga sist...

Jag måste bara dela med mig av ett mycket roligt OS-minne som jag har från 2002 i Salt Lake City. Jag och mamma satt och tittade på Short track 1000 meter. Det var final och där tog australienaren Steven Bradbury historiens mest oväntade OS-guld när han vann loppet. Han skulle egentligen åkt ut redan i kvartsfinalen då han blev trea, men efter en diskning fick han vara med i semifinalen. Där låg han sist då två åkare föll i sista kurvan och Bradbury blev klar för finalen. I finalen låg han klart sist, långt efter de andra, men i sista kurvan före mållinjen föll samtliga utom Brudbury som klarade sig tack vare att han låg så långt efter. Brudbury kunde enkelt glida över mållinjen som olympisk mästare. Detta var Australiens första olympiska viterguldmedalj någonsin!



Kommentarer
Postat av: Gubben

Kommer ihåg det med!

Han vann, fast visst måste det kännas för de andra som låg o kravla på isen!

2010-02-14 @ 14:45:01
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Elle

Ja det är bara så himla häftigt :D Hahaha!

2010-02-14 @ 17:57:58
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0