Besök hos veterinären

Dagen började med att ta Sanny och Zeplin till veterinären för att vaccinera dem. Sanny var som vanligt helt skräckslagen, stackaren. Han trängde in sig så långt in i kattburen som möjligt med ögonen som två svarta klot. Han rörde inte en fena så han fick ligga kvar i buren när han fick sprutan. Jag gissar att jag inte var hans bästa vän just då...
Nu ligger dock alla tre katterna och sover på varsit ställe i lägenheten. Själv så har jag tvättat fönstrena, vilket skulle ha behövts göras för bra länge sedan men eftersom jag inte hade kommit på hur man skulle göra så blev det bara ännu skitigare och smutsigare när jag hade försökt. Tillslut gav jag upp, men nu har jag efter ett samtal med mamma försökt igen och den här gången blev det faktiskt rent. Vad gjorde jag då för fel första gången, jo jag sprayade på fönsterputs och skulle sedan ta bort det med fönsterskrapan. FEL! Nu tvättade jag fönstret först med diskmedel och disktrasa och sedan sprayade jag på fönsterputs, tog en svamp och gnuggade fönstret, tog fönsterputsen och sen var det skinande rent! Eller nåja, några småfläckar på vissa ställen men om man jämför med hur det såg ut innan ska man inte klaga. Just när jag höll på som bäst med fönsterputsningen smet en geting in... Då blev det fart på mig kan jag lova. Ut i köket och hämta flugsmällaren och efter några missar hade jag retat upp den rejält. Jag gav inte upp utan smällde på och tillslut låg den död på sängöverkastet. Minst två getingar till höll på att flyga in, usch.


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

:) jag är också värdelös på att tvätta fönster. kanske skulle prova med diskmedel jag ockaå :P

2010-08-31 @ 14:51:01
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0