Mellanmål, en viktig del av dagen

Ingen har väl missat att det är viktigt att få i sig några mellanmål mellan måltiderna? Detta för att hålla hungern borta. Det är viktigt att äta flera små mål om dagen istället för få gånger och då äta mycket. Jag slarvar ofta med just mellanmålen vilket straffar sig senare på dagen då jag ofta blir hungrig, detta leder också till att man gärna stoppar i sig onyttigheter på  kvällen så som chips och godis eller vad man nu har hemma. Det är detta som gör att man går upp i vikt. Det bästa är alltså att äta flera små mål om dagen och detta gör även att man går ner i vikt om man äter måttliga mängder. Det samma gäller för dom som vill bygga muskler, det är viktigt att kroppen får i sig näring flera gånger om dagen. Gör ett schema för vad du ska äta till mellanmål och när så går det lättare. Jag har köpt en whiteboardtavla där jag skriver upp veckans alla dagar samt vad man ska äta till middag. En bra idé vore att börja skriva upp även lunch och mellanmål så att man inte börjar slarva.

Mitt mellanmål bestog av en ostfralla, några ostkuber samt Alpro soya, mjölk gjort på sojabönor.


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Tycker det ser ut som juice i glaset :)

2009-09-21 @ 17:11:32
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Fröken Viktig

haha :)

2009-09-21 @ 19:37:01
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: my

ett nyttigare mellanmål kunde man ju äta, om man bryr sig om sin vikt!

2009-09-23 @ 14:39:43
Postat av: Linda

My: Ja behlver inte gå ner i vikt! Snarare tvärtom i så fall.

2009-09-23 @ 14:43:29
Postat av: lovisa

mallanmål gillar vi :)

2009-09-23 @ 14:44:34
URL: http://lovisahplanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0