Munvård...

...handlade dagens föreläsning och praktiska övingar om. Klassen delades in i två grupper, den ena gruppen hade praktiska övningar medans de andra fick lite information. Det var inte så mycket nytt, det mesta hade man hört förut men det är alltid bra att höra det igen. Jag fick dock lite panik när de drog kostnaden för att gå till tandläkaren. Jag har haft lite hål genom åren och det var inte så kul att höra att fyllningen brukar lossna efter 5 år och då måste man göra om allting vilket kostar 1000 kr per hål : ( Plus en undersökning som går på 500 kr. Vad tror de? Att man är gjord av pengar! Blev riktigt stressad...


De Praktiska övningarna gick ut på att vi skulle lära oss borsta tänderna på någon annan samt att känna hur det är att bli borstad av en annan person. Vi hade alldeles för lite tid på oss och hann knappt göra något, då var de praktiska önvingarna om förflyttningsteknik mycket roligare. Men allting är nyttiga erfarenheter för mig nu när jag ska ut på praktik inom vården för första gången. Imorgon ska jag få ett schema. Lär bli en tuff första vecka när man inte är van vid att jobba och helt plötsligt ska jobba 8 timmar om dagen och säkert kvällar och helger också.


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

haha visste du inte att det är svindyrt att gå till tandläkaren? jag har inte varit där på 6 år pga att jag inte vågar (är snål). Men borde boka en tid snart... för mitt eget bästa. Har dock aldrig haft problem med hål..

2009-10-01 @ 22:18:14
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0