Mys med katterna

Igår blev det några cider till Robinson och självklart massor med mys med katterna. Det går inte att beskriva den lyckliga känslan som man har nu när Zeplin är hemma igen. Nu lever han lyxliv när jag gör allt för att han ska få äta upp sig igen. Han får torrfoder från Royal Canin, burkmat, grädde, äggula samt några tabletter med vitaminer för att få glansig päls och bättre välbefinande. Till allt detta, färskt vatten, något som han måste ha varit utan under sina sju veckor üte. Det dröjer nog inte länge förrens han har ätit upp sig. Just nu känner man revbenen och han är helt insjunken på sidorna men det viktiga är att han ser pigg och glad ut och det gör han. Han är också jätteduktig att gå på lådan vilket han kunde slarva lite med förut. Han har inte bajsat i badkaret en ända gång och inte kissat någon annanstans än i lådan. Men nu är han ju kastrerad och det vara en av orsakerna.

Idag ska jag bara ta det lugnt. Skulle lägga mig vid tre inatt men det var svårt att somna så jag lär bli ganska trött under dagen. Att jag inte kunde somna måste bero på att jag vilade och råkade somna igår under dagen. Jag skulle bara gå och lägga mig bredvid Zeplin ett tag och sedan blev man liksom kvar där.

Vad ska ni hitta på idag?


Så här liten var Zeplin när vi fick honom från hans tidigare ägare.

Märkeskläder på internet just nu fraktfritt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0