Olyckan var framme...igen

Red Tolli för första gången på ca. 2 veckor och han har nu blivit rund och go av allt det goda gräset som han och Steingrimur får äta. Jag tänkte att jag skulle ta en lugn tur med mest skritt så att han får komma igång ordentligt. Han kändes hur pigg som helst och gick och gnäggade nästan hela tiden. Stundtals ville han bara rusa på framåt vilket kändes kul eftersom att han annars knappt vill gå framåt. Allt gick bra under turen tills när jag rider på det nerlagda järnvägsspåret kommer fram till en grop. Den har varit där förut och det har aldrig varit några problem eftersom jag går vid sedan av den, så också idag. Helt plötsligt går Tolli omkull och jag hoppar raskt av honom och ser direkt att han blev rejällt halt. Han ville inte stödja på benet alls först men när jag leder honom går han lite bättre förutom att han haltar till rejällt ibland. Det fick bli en promenad resten av vägen hem till Elisabeth där hästarna går nu i några veckor. Det är så typiskt att detta ska hända Tolli och mig, vi som redan har haft besök av veterinären ett antal gånger i sommar. Är det inte bättre imorgon lär det bli ännu ett besök.


Kommentarer
Postat av: Tippie

Usch va tråkigt! Lycka till och hoppas det blir bättre :)

2009-07-06 @ 15:58:12
URL: http://tippie.blogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

Nej vad tråkigt. Hoppas det inte är någon större skada..

2009-07-06 @ 17:46:14
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0