En rolig historia om när Linda gjorde bort sig...

Detta hände när mina föräldrar var och hälsade på hos mig när jag studerade i Rättvik. Som vanligt så hyrde de stuga som de brukar göra när de kommer. Pappa ringde mig och berättade vilken stuga de bodde i och sa att mamma kunde komma ut och möta mig om jag inte hittade. - Okej, sa jag och började promenera från min studentlägenhet på Solgläntan som huset hette. Jag brukade nämligen vilja gå upp till Fyrklöverns stugby istället för att de kom och hämtade mig. Det är en bit att gå och dessutom uppförsbackar. Väl framme så ringer jag och frågar vilket stugnr de har. Pappa svarar och jag får en beskrivning. Jag förstår inte riktigt vad han menar och den lät lite konstigt beskrivningen. Han säger då att mamma kan möta mig. Jag väntar och väntar, men inte ser jag min mamma. Jag ringer igen och frågar om hon har gått. - Ja, hon väntar ju på dig. Jag börjar ana att någonting är fel och frågar vart deras stuga faktiskt ligger, är den på Fyrklövern? Nej, vi har hyrt stuga på Siljansborgs Stugby. Den stugbyn ligger åt det andra hållet från min lägenhet sätt. - Jag är på Fyrklövern, pappa. Det slutade med att pappa fick komma och hämta mig. Gissa om jag kände mig dum! Tänk om han bara kunde sagt vilken stugby med en gång, hahaha.


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

HAHA :)

2009-12-08 @ 20:08:43
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0