Häxdansen

För trehundra år sen dömdes Bosjö fler kvinnor till döden för häxeri än någon annanstans i Sverige. Vid ett och samma tillfälle dömdes elva kvinnor till döden. En av dessa kvinnor uttalade då en förbannelse över Bosjö...

Idag är det bruket och fotbollen som dominerar i den lilla bruksorten. Medan herrlaget föll en division förra säsongen avancerade damlaget till trean. Något som inte alla uppskattar. För lagkamraterna Linda, Sussie, Nadja, Sara, Li, Ellen m.fl. väntar nu den tuffaste säsongen någonsin. Men under ytan bubblar något hemskt från det förflutna.

Varför får Linda (Sofia Ledarp) rosa kuvert som uppmanar henne att göra farliga uppdrag mitt i natten? Och vem är Patrik (Thomas Hanzon) som uppvaktar Sussie (Hanna Malmberg)? Varför är manusförfattaren Peter Brandt (Shanti Roney) inte Peter Brandt? Vad är anledningen till att kommunledningen har rest ett monument till minne av de elva kvinnorna  som brändes till döds för mer än trehundra år sedan? Varför bubblar det gegga från underjorden vid planens ena hörnflagga? Vad döljer sig egentligen i katakomperna under klubbhuset där dårhuset en gång låg

Den här serien såg jag första gången när den sändes på SVT och jag tyckte att den var rätt bra så nu när Ginza säljer den för endast 10 kr slog jag till och köpte den. Det är 6 avsnitt och varje avsnitt är cirka 45 minuter långt. Den här serien är helt klart värd att se och kanske ska man passa på nu när den bara kostar 10 kr.


Klicka för att stänga bilden

Kommentarer
Postat av: Eva

Låter spännande :-)

2009-08-22 @ 13:36:16
URL: http://detspokar.blogg.se/2009/may/
Postat av: Vegotjej

Den såg jag när den gick på tv:) fast den hade kunnat vart bättre, men helt okej! För det priset är det ju värt det! :)

2009-08-22 @ 13:36:26
URL: http://vegetarianen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0