Dags att byta sand i kattlådan

Nu ska jag ägna mig åt något så roligt som att byta sand i kattlådan. Det är inte så mycket sand kvar där i och det luktar inte rosor direkt. Byter jag inte nu kommer katterna gå och kissa någon annanstans och det vill jag inte. Jag skulle själv inte vilja sätta min fot därinne om jag vore en katt så varför skulle dom vilja det?

Jag hann inte ens sätta på locket på lådan innan Saga och Sanny var där och gjorde ifrån sig. Stackarna måste ha hållit sig. Nu har de i alla fall ren sand i lådan. Hur länge det nu varar. Jag rensar alltid morgon och kväll, detta är ett måste när man har tre katter och en låda.

Denna kattsand använder vi. Den kommer från Dollar Store och kostar 20 kr/5 kg.
Vi behöver ca. 6-7 påsar/månaden till våra tre katter. Förut räckte det med 4/månaden men de kissar och bajsar väl mera nu när de är större. De är inte ute så ofta heller.



Det var definitivt dags att tömma lådan, det var lite sand kvar och det luktade fruktansvärt.



Rent och doft av citron. Saga är nyfiken.



Ny sand i lådan och den är redan använd.


Kommentarer
Postat av: anne

haha fy..

2009-08-07 @ 16:12:07
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Sara

Uh! Katter är söta men det där är verkligen den stora nackdelen! Jag har haft katt och et luktar verkligen skit när man ska byta sand i lådan. Men vad gör man inte för sina små sötnosar? :)

2009-08-07 @ 16:24:13
URL: http://curly.devote.se
Postat av: Fröken Viktig

USCH :)

2009-08-07 @ 16:25:32
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0