Våran älskade Zeplin, försvunnen i mer än två veckor

Nycklarna som A tog med sig till jobbet igår är tillbaka hos mig igen. Idag behöver jag alltså inte tillbringa hela dagen inne. Pratade med E igår och jag sa att jag fixar lunchfosdringen till hästarna idag. Jag hoppas att jag kan ta en lite längre tur med Tolli idag så att han får mycket motion. Idag kan det nog bli härligt att rida ut, solen skiner, villket den inte har gjort på x antal dagar.

Jag har varit riktigt usel vad gäller maten på senare tid. Mycket hämtmat och idag ska jag köpa pizza. Blir förhoppningsvis bättre när jag har varit och handlat. Fick pengarna idag från försäkringskassan.

Jag måste bara berätta om igår: För er som inte vet så har Zeplin nu varit borta i mer än två veckor och två stycken på området kan ha sett honom. Igår när jag var ut en sväng mot kvällen såg jag en gul katt (voi trodde att Zeplin var den enda gula katten på området eftersom vi inte sett någon annan där). Jag ropade Zeplin efter den eftersom jag såklart trodde att det var han. Gissa om jag var glad då. Katten kommer emot mig och jag hör att den har en plinga runt halsen. Mitt hopp försvinner. Det är inte Zeplin. De två personer som har ringt mig och sagt att de sett Zeplin har med största sannolikhet sett denna katt : ( Som sagt, mitt hopp försvann och jag är mer rädd än någonsin att vi aldrig mer kommer få se våran älskade och så omtyckta Zeplin. Ni förstår...Han är speciell på många sätt och det är mycket tomt utan honom. Om mindre än en vecka ska han och Sanny kastreras. Varför var jag så dum att jag släppte ut honom? Jag kommer aldrig att förlåta mig själv. Men jag kommer att fortsätta att leta efter honom..varje dag.


Kommentarer
Postat av: Elle

Tråkigt att Zeplin har sprungit bort, hoppas ni hittar honom!

2009-04-17 @ 22:09:52
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur
Postat av: Fröken Viktig

Så tråkigt.. hoppas han kommer hem igen.

2009-04-19 @ 08:41:57
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0