Nu börjar allvaret. Nu börjar hockeysäsongen...Äntligen

HV71 och Frölunda har redan smygstartat med en match igår i Jönköping. På torsdag drar det igång på riktigt med start klockan 19.00. Alltid lika kul med hockey, vart det intresset nu kom ifrån... Men jag har följt Modo i mer än nio år nu och följer samtliga lag så mycket jag hinner och orkar. När Modo kommer till Södertälje för att spela kan ni räkna med att jag finns på plats för att heja fram mitt lag. Visst jag är från Södertälje och bor nu i Mora men ingen tvekan om saken. Jag har Modo i mitt hjärta. För mig är Modo verkligen The Heart Of Hockey. Jag vet som sagt inte varför jag blev så himla sportintresserad, för det är inte bara hockey, det är även fotboll, handboll, friidrott och hästsport. Jag älskar det helt enkelt. Att se en hockeymatch live är så grymt roligt. Stämningen, fansen, matchen...allt. Jag fylls av en lyckokänsla när jag kliver in i en ishall....och en enorm nervositet, naturligtvis. När man är på hockey glömmer man allting annat och jag njuter bara av matchen som tyvärr går allt för fort. Jag går inte på hockey så ofta och Modo ser jag bara när de kommer till Södertälje. Men det gör ingenting, de finns ju i mitt hjärta för det och det finns andra sätt att följa matcherna på. Men när jag ser Modo då är det något alldelses extra. Då är det mer än roligt att gå på hockey. Nu är det som sagt en ny säsong och nya förväntningar på lagen. Jag håller som vanligt lite extra koll på Modo och Södertälje, som min kära familj håller på. Lite Mora lär det också bli då man nu för tiden bor här. Men inget slår Modo och när Modo spelar då existerar inte de andra lagen. Då är det blodig allvar... Kanske blir det Svartvadet som får lyfta bucklan när den här säsongen är slut. Jag hoppas i alla fall på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0