Onsdag

Igår ramlade jag av under ridturen. Skulle galoppera över ängen och det gick jättebra, lugnt och kontrollerat, tills Villlimey tyckte att vi skulle svänga höger istället för att fortsätta rakt fram, haha. Jag hade inte en chans att hinna hänga med då min kropp var inställd på rakt fram så jag flög av men landade mjukt i snön med tyglarna fortfarande i handen och hann tänka, "hoppas att Villimey inte springer väg nu". Men hon stannade med en gång och tittade på mig. Jäkla häst. Det där gjorde hon med flit : ) Så typiskt henne. Annars brukar hon gå rakt in i alla grenar så att jag får dom i ansiktet. Hon är inte dum inte. Jag satt upp och tog lite tölt och en till galopp och det gick bra. Även Hrafn skötte sig fint när vi red ut men fortfarande ingen trav : ( Förstår inte vad jag gör för fel. Det är säkert någon liten detalj, men vad, det är frågan. Gillar honom mer och mer. Riktigt go häst när man lär känna honom.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0