Never Give Up....

Så... nu har jag läst lite tips på nätet om hur man får en islandshäst att trava, haha. Ska prova dessa nästa gång jag rider Hrafn och se om det gör någon skillnad. Detta blir intressant : ) Men det viktiga är fortfarande att han ska gå avslappnat, blir han spänd och bara rusar på är det sakta av som gäller och börja om. Han går riktigt bra i skritten hela tiden nu. Måste tillägga att det är en äldre islandshäst och han travar utan problem med sin ägare. Det är jag som inte riktigt lyckas med traven. Villimey travar däremot hur lätt som helst med mig. Men som sagt, först och främst en avslappnad häst som går i form och sen ska jag prova de råd som jag läst om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0