Det är inte över förrens det är över!

Efter en trist helg där man har känt sig nedstämd större delen av tiden samlade jag nya krafter och bestämde mig för att den här lägenheten ska jag minsann ha. Så lätt tänkte jag inte ge upp. Ett mail och några samtal senare känns det så mycket bättre och lägenheten känns inte långt borta nu.

Jag började med att maila Telgebostäder i fredags och frågade om det inte räckte om ens jobb kunde garantera jobb i minst 6 månader och en lön som gör att man kan betala hyran. Till svar fick jag att jobbet ska kunna garantera att man får vara kvar i 6 månader. Hopp tändes om att jag skulle kunna klara detta även om jag bara får jobba som timanställd i fortsättningen.

I morse väntade jag nervöst på samtalet från en av gruppcheferna som skulle ge mig deras beslut. De kunde inte ge mig ett vikariat på 6 månader men däremot ser det i nuläget ut som att mitt vikariat kommer bli förlängt och om inte detta sker får jag gå tillbaka som timanställd men de kunde då garantera att jag får jobba minst 75 procent och det är detta som gör att jag nu har chans på lägenheten igen!

Jag ringde Telgebostäder för att meddela det som min chef sagt och det var helt ok bara all den informationen finns med på arbetsgivare intyget som de ska ha. Nu är det nära....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0