Blodprov och EKG

Idag tog jag mitt första riktiga blodprov och hur gick det då? Jo, det gick riktigt bra, jag blev godkänd både av min handledare och patienten som var snäll och lät mig sticka. och, ja det kom blod : ) Nu kan man slappna av för nu har man klarat av den biten och det var inte alls svårt.

Fick även vara med och ta hand om personerna från väntelistan, mäta längden, kolla vikten, blodtryck, blodsocker samt skriva matkort. Var även med och kollade EKG på patienterna.

Nu är jag hemma och har gett katterna mat (ingen Saga har kommit hem) och möttes av den härliga (läs. inte så härliga) lukten av målarfärg i hela lägenheten! Hoppas att den försvinner snart... Mora Strand målar om huset nämligen. Vad har ni hittat på idag då?


Kommentarer
Postat av: piichas blogg

sv: tack för svaret!

Oj, blod prover? :O Det är ju aldrig kul!

Jo det e bara bra med mig idag har det varit en lång arbets dag och har precis kommit hem. skall strax ställa mig och laga mat och sedan blir det bara till att ta det lite lugnt. blogga lite antar jag ^^



Kram/ Piicha

2010-10-05 @ 18:54:45
URL: http://rockisnotdead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0