Let the music reach our heart

Jag letade för kung och fosterland för att hitta Reginas album, men man kunde inte ens ladda hem det någonstans. Jag fastnade för deras låt i ESC och ville höra fler låtar av just Regina. Jag gav mig inte och nu har jag lyssnat på flera låtar som detta rockband från Bosnien har gjort. Det är något av det bästa jag har hört och då kan man ju ställa sig frågan varför det är så svårt att få tag på musik som är från andra länder som inte är på engelska? När brukar ni höra musik som inte är på engelska eller svenska? Det är inte ofta eller hur? Jag brukar bara höra sådan musik under ESC. Tänk om jag hade gått miste om denna underbara musik från Bosniska bandet Regina. Jag tycker att all musik ska bli lättare att få tag i för tänk så mycket bra musik från andra länder vi går miste om. Kanske borde vi komma fram med något mer än ESC för att visa vad hela Europa har att erbjuda.  Själv så har jag börjat tycka att det är himla härligt att lyssna på musik som framförs på bosniska. Här har ni ett smakprov. Lyssna och njut, för detta är bra.

Spavaj, spavaj (En av Reginas första låtar, 1990)



Sama ( Från Reginas album "Sve Mogu Ja", 2006)


Kommentarer
Postat av: Exo

Jag brukar inte direkt leta efter musik utan slukar mest det som kommer i min väg. Men jag förstår vad du menar, tänk vad mycket bra man går miste om...

2009-06-02 @ 11:08:34
URL: http://exoticfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0